Rozbójnik

Z Minecraft Wiki Polska
Grid Sadzonka (dżungla).png
Artykuł „Rozbójnik” jest krótki.  
Rozbójnik
Rozbójnik.png
Punkty życia

24 (Heart.svg × 12)

Siła ataku

Tylko Uzbrojony rozbójnik: Łatwy: 4 (Heart.svgHeart.svg)
Normalny: 4 (Heart.svgHeart.svg)
Trudny: 5 (Heart.svgHeart.svgHalf Heart.svg)

Od

18w43a

Upuszcza

ItemCSS.png Kusza (0-1) (Tylko Uzbrojony Rozbójnik)
ItemCSS.png Szmaragd (0-1)

Doświadczenie

5

Rozbójnik (ang. Pillager) – pasywny (nieuzbrojony) lub agresywny mob, jeden ze złosadników (illagerów)[1].

Odradzanie[edytuj | edytuj kod]

Patrole

Rozbójnicy mogą odradzać się w patrolach złosadniczych. Patrole składają się z maksymalnie czterech rozbójników (waga 55) lub obrońców (waga 27).

Najazdy

Rozbójnicy pojawiają się podczas najazdów na wioski wraz z Obrońcami, Przywoływaczami, Dewastatorami i Wiedźmami. Najazd można wywołać poprzez wejście na teren wioski z efektem Zły Omen.

Posterunki rozbójników

Rozbójnicy masowo odradzają się w posterunkach złosadniczych oraz wokół nich. Posterunki można znaleźć na wszystkich biomach na których generują się wioski.

Łup[edytuj | edytuj kod]

Rozbójnik może upuścić:

  • 0-1 ItemCSS.png Szmaragdów (więcej przy użyciu zaklęcia Grabież, do 4 maksymalnie);
  • 0-1 ItemCSS.png Kusz (8,5% szans, więcej o 1% na każdy poziom zaklęcia Grabież, będzie losowo uszkodzona i ma 10% szans na bycie zaklętą na poziomach 5-19 na Lokalnym poziomie trudności);
  • 5 punktów doświadczenia (jeśli został zabity przez gracza lub oswojonego wilka);
  • 1 Sztandar dowódcy szabrowników.png Sztandar, o wzorze widocznym na obrazku (jeśli miał go na głowie).

Zachowanie[edytuj | edytuj kod]

Rozbójnicy są uzbrojeni w kusze i atakują, strzelając bełtami w swoich przeciwników: graczy , żelazne golemy i mieszkańców wioski. Może to prowadzić do walk między rozbójnikami, a neutralnymi/wrogimi mobami z powodu trafienia ich strzałą wystrzeloną przez rozbójnika przez co rozbójnicy przestaną się interesować poprzednim celem i zaczną ich atakować. Osadnicy przed nimi uciekają przez co mogą chybić z ich trafieniem.

Odmiennie od innych mobów ich kusza nie ma nieskończonej wytrzymałości, więc po wystrzeleniu ostatniej strzały (w zależności od sytuacji jak często strzela zajmie to około 16 minut) ich kusza niszczy się, sprawiając, że stają się bezbronni, lecz wciąż będą odstraszać osadników i być atakowanymi przez żelazne golemy.

Rozbójnicy mogą jeździć na dewastatorach (Tylko podczas najazdu), tych przeciwników lepiej atakować z dystansu.

27 marca 2017Jeb odpowiadział na post na Reddicie sugerującym dodanie rozbójników, mówiąc, że rozbójnicy już są na liście rzeczy do dodania do gry w przyszłości.
29 września 2018Ogłoszono dodanie rozbójników na MINECONie.
Pełna wersja
1.1418w43aDodano rozbójników.
18w45aRozbójnicy naturalnie pojawiają się w patrolach złosadniczych.

  • W pobliżu posterunku Rozbójnicy odradzają się w nieskończoność, dzięki czemu można stworzyć wydajną expiarkę.
  • W snapshocie 19w39a gdy rozbójnik nie trzymał kuszy w ręce, te mu znikały.
  • Kiedy zabije się Rozbójnika z naładowaną kuszą, to jest szansa na wypadnięcie kuszy ze strzałą.
  • W posterunku złosadniczym może wygenerować się rozbójnik ze sztandarem. Po jego zabiciu gracz otrzyma efekt "Zły Omen".

Przypisy[edytuj | edytuj kod]