RubyDung

Z Minecraft Wiki Polska
RubyDung
RubyDung.jpg
Pierwsza wersja

Brak danych (gra niewydana)

Ostatnia wersja

Brak danych (gra niewydana)

Płatne?

Brak danych (gra niewydana)

RubyDung – grą stworzoną przez Notcha przed Minecraftem w nieznanym terminie. Niewiele wiadomo na temat gry, poza tym, że byłą inspirowana grą Dwarf Fortress.

O grze[edytuj | edytuj kod]

Tekstury bloków trawy i bruku, które były używane w tej grze, zostały później użyte w grze Minecraft, z tą różnicą, że ich tekstury w RubyDung zostały zabarwione losowym kolorem. Zawiera grafikę 3D stworzoną w całości przez Notch.

RubyDung zainspirował Notcha do stworzenia Minecrafta, kiedy chciał, aby RubyDung miał widok pierwszej osoby, ale kiedy próbował tego dokonać, stwierdził, że tekstury są zbyt rozmyte i zniekształcone. Po kilku dniach kodowania RubyDunga Notch natknął się na grę Infiniminer, która później stanowiła fundamenty gry Minecraft.

W dniu 30 października 2009 r., Notch mówił o RubyDung na swoim blogu w wpisie "The Origins of Minecraft" (po polsku "Początki Minecrafta").

Powstanie Minecrafta[edytuj | edytuj kod]

Niedługo później Notch grał w Infiniminer, który zainspirował go do stworzenia podpbnej gry. Po pewnym czasie Notch stworzył Minecraft, który wkrótce zyskał popularność.

Kod źródłowy Minecrafta pochodzi z RubyDung, więc jego wczesne wersje mają prefiksy rd (RubyDung). Wczesne wersje Minecrafta były kombinacją Infiniminera, Dungeon Keepera i kodu źródłowego RubyDunga.