Ruiny bastionu

Z Minecraft Wiki Polska
Grid Sadzonka (dżungla).png
Artykuł „Ruiny bastionu” jest krótki.  

Ruiny bastionu (ang. Bastion Remnant) − struktura występująca w Netherze.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Ruiny bastionu występują we wszystkich biomach w wymiarze Netheru z wyjątkiem bazaltowych delt.

Struktura[edytuj | edytuj kod]

Ruiny bastionu składają się z czterech typów struktur podrzędnych: pomieszczeń ze skarbem, izb bocznych, stajni hoglinów i mostów zawieszonych nad lawą. Na całym terenie bastionu powszechnie występują pigliny i hogliny. Pokoje ze skarbem zawierają spawner kostek magmy.

Ruiny bastionu są zbudowane głównie z czernitu, cegieł z czernitu, bazaltu i ich wariantów. W pomieszczeniu ze skarbem znajduje się dodatkowo niewielka formacja złożona z bloków złota; występują tam także skrzynie. Te ostatnie pojawiają się również w bocznych korytarzach ruin bastionu.

Ruiny bastionu to jedyna struktura, gdzie naturalnie występują płyta muzyczna "Pigstep", sztandar z wzorem piglina i odłamki netherytu.

Łup[edytuj | edytuj kod]

W skrzyniach w ruinach bastionu można znaleźć: magnetyt, strzały, widmowe strzały, bryłki żelaza, bryłki złota, nici, skórę, złocony czernit, płaczący obsydian, sztabki żelaza, sztabki złota, sztabki netherytowe, starożytne ruiny, bloki złota, złote miecze, elementy złotej zbroi oraz szkarłatne grzyby.

28 września 2019Zapowiedziano dodanie ruin bastionu na MineConie Live 2019.
Pełna wersja
1.1620w16aDodano ruiny bastionu.
20w17aZmieniono łup w ruinach bastionu.
Pradawne zgliszcza i odłamki netherytu występują teraz rzadziej w skrzyniach w ruinach bastionu.
Zamiast netherytowych narzędzi i zbroi w skrzyniach generowanych w ruinach bastionu pojawiają się teraz diamentowe.
Uszkodzone, losowo zaklęte kusze występują teraz w skrzyniach na mostach w ruinach bastionu.
Bariera nie może się już generować w basenach lawy w ruinach bastionu.[1]
Nadchodzące zmiany w Bedrock Edition
1.16.0beta 1.16.0.57Dodano ruiny bastionu.
beta 1.16.0.59Teraz w ruinach bastionu generuje się spawner kostek magmy.
Zmieniono łup w ruinach bastionu.

Przypisy