Ryan Holtz

Z Minecraft Wiki Polska
Ryan Holtz
Ryan Holtz.png
Imię i nazwisko Ryan Alexander Holtz
Data urodzenia 5 sierpnia 1985
Narodowość amerykańska
Znany z Były pracownik Mojang AB

Ryan Holtz był deweloperem w Mojang AB, w którym pracował nad silnikiem renderowania Minecrafta. Informacja o tym, że będzie pracować w Mojang została ogłoszona 2 listopada 2013 podczas MineConu w 2013 roku[1]. Jego pierwszym dniem w biurze Mojang był 18 listopada 2013[2].

Biografia

Holtz pochodzi z Nowego Jorku[3]. Gdy był nastolatkiem wykryto u niego autyzm oraz zespół Aspergera.

Holtz jest absolwentem East Tennessee State University w dziedzinie informatyki[4], w którym zajmował się branżą gier video od 2005[1]. Zaczął on swoją karierę pracując w EA Tiburon pracując nad Superman Returns, a potem dla Activision w Vicarious Visions pracując nad serią Guitar Hero[4][5].

Holtz jest dobrze znany z tworzenia modyfikacji do Minecrafta, które zamieszczał na Minecraft Forum pod nikiem UltraMoogleMan[6][1]. Doprowadziło to do rozmów z Markusem Perssonem nad następstwach powiększenia świata do wysokości 128 bloków[7].

29 stycznia 2015 roku Holtz zapytał na swojej stronie na Twitterze, czy ktoś wie o jakimś studiu w Sztokholmie, które zatrudnia[8]. Podczas gdy nie wiedziano, czy ta wiadomość jest prawdziwa, czy to po prostu żart, na stronie pomocy Mojang nie pokazywano go już jako dewelopera gry.

8 lutego 2015 roku, Mojang potwierdziło, że Holtz nie będzie już dłużej pracownikiem[9], lecz nie wydała o tym formalnego zawiadomienia.

1 kwietnia 2015 roku Holtz ogłosił, że został zatrudniony przez firmę King aby pomóc rozwijać Candy Crush Soda Saga[10]. Kolejnego dnia poinformował, że nie był to żart[11].

Ciekawostki

Galeria

Przypisy