Rybik cukrowy

Z Minecraft Wiki Polska
Camera2.png
Artykuł „Rybik cukrowy” ma za mało albo nie posiada plików.
Możesz pomóc dodając pliki.

Rybiki cukrowe (ang. Silverfish) – małe moby, które posiadają szary kolor oraz czarne oczy. Chowają się one w specjalnych blokach, znajdujących się w twierdzach. Kiedy blok jest wydobywany, rybik wyskakuje z niego i atakuje gracza. Jeśli pozostawimy go samego, rybik może wrócić z powrotem do niektórych bloków takich jak bruk, regularny kamień lub kamienne cegły. Rybik nie zadaje konkretnych obrażeń graczowi, ale stale popycha go dookoła, co może być niebezpieczne w niektórych momentach. Rybiki cukrowe również pojawiają się z mob spawnerów, które również znajdziemy w twierdzach.

Upuszczanie[edytuj | edytuj kod]

Jedyne co upuszczają rybiki cukrowe to 5 punktów doświadczenia po byciu zabitym przez gracza lub oswojonego wilka.

Odradzanie[edytuj | edytuj kod]

Rybiki cukrowe mogą tylko się spawnować na tzw. blokach rybików oraz spawnerach. W późniejszym czasie, zaczęły się spawnować wyłącznie w miejscach, gdzie oświetlenie pokoju wynosi 11 lub mniej, pomijając jednak klocki kamienia, z których mogą się one zespawnować przy każdym poziomie oświetlenia. Nie mogą się one również zespawnować na dystansie większym niż 5 bloków od gracza. Wszystkie te warunki muszą być spełnione w przypadku mob spawnera, a nie bloku rybika.

Zachowanie[edytuj | edytuj kod]

Rybiki cukrowe są trzecimi najmniejszymi mobami w Minecraft po małych żółwiach i endermite'ach. Są niższe od półbloku. Z tego powodu stojąc na piasku dusz otrzymują obrażenia od uduszenia.

Rybiki cukrowe umieją wołać inne rybiki po otrzymaniu obrażeń. Te rybiki mają możliwość widzenia przez ściany i będą szukać drogi, dopóki nie znajdą gracza.

Kiedy rybik cukrowy nie ma zajęcia, wchodzi do najbliższego: bruku, kamiennych cegieł, zamszonych kamiennych cegieł, popękanych kamiennych cegieł, albo rzeźbionych kamiennych cegieł zmieniając je w blok z ukrytym potworem. Nie mogą zainfekować omszonego bruku, mimo że są zdolne do wejścia w inne zamszone bloki i bruk.Rybiki nie mogą też zainfekować schodów i płyt z tych materiałów.

Kiedy otrzymują obrażenia od trucizny, albo zadane przez gracza i przetrwają mogą zachęcić inne rybiki w przestrzeni 21×11×21 do wyjścia z ich zainfekowanych bloków. Gracz może temu zapobiec uderzając je wszystkie jednym uderzeniem.

Rybiki cukrowe będące stawonogami mają słabość do zaklęcia Pogromca Stawonogów.

Postępy[edytuj | edytuj kod]

Information icon.png Osobny artykuł: Postępy.
Grid Pusta mapa.png Przygoda
IkonaNazwaOpis w grzeWarunekWymaganie (jeśli inne)IDNagroda
Advancement-plain-raw.pngGrid Pusta mapa.pngPrzygodaPrzygoda, eksploracja i walkaZabij jakikolwiek byt, lub zostań zabity przez jakikolwiek byt.minecraft:adventure/root
Advancement-plain-raw.pngŻelazny miecz.pngŁowca potworówZabij dowolnego wrogiego potworaPrzygodaZabij jednego z tych 24 mobów. Inne moby nie są brane pod uwagę.minecraft:adventure/kill_a_mob
Advancement-fancy-raw.pngDiamentowy miecz.pngPolowanie na potworyZabij po jednym z każdego wrogiego potworaŁowca potworówZabij każdego z tych 24 mobów. Inne moby nie są brane pod uwagę.minecraft:adventure/kill_all_mobsEntityCSS.png 100 kul doświadczenia

Beta
1.7Dodano teksturę rybika cukrowego do plików gry (silverfish.png).
1.81.8-pre1Dodano rybika cukrowego.
Pełna wersja
1.0.0Beta 1.9-pre3Zmieniono ilość życia rybika cukrowego z Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg do Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg.
1.0.0RC1Dodano osobne dźwięki dla rybików. Wcześniej używały dźwięków pająków.
1.3.112w26aRybiki cukrowe przywołują inne rybiki cukrowe z pobliskich zainfekowanych bloków ilekroć otrzymują obrażenia od trucizny.
1.7.213w36aRybiki cukrowe mogą teraz znajdować się w popękanych kamiennych cegłach, zamszonych kamiennych cegłach i rzeźbionych kamiennych cegłach. Pierwsze dwa jednak nie generują się w twierdzach.
1.814w06aRybiki cukrowe znajdują teraz drogę, ostrzegają inne rybiki cukrowe o graczu po byciu trafionym i zatrzymują się czasami przed następnym ruchem (podobnie jak inne moby)
1.915w43aRybiki cukrowe mogą pojawiać się z bloków z ukrytym potworem w piwnicach igloo.
1.1116w32aZmieniono ID rybików cukrowych z Silverfish na silverfish.
16w36aRybiki cukrowe mogą pojawiać się z bruku z ukrytym potworem w imitacji pomieszczenia z portalem w leśnej posiadłości.
Pocket Edition Alpha
0.9.0build 1Dodano rybika cukrowego.
0.12.1build 12Rybik cukrowy nie wydaje już dźwięku podczas poruszania się.
Pełna wersja Pocket Edition
1.0.0alpha 0.17.0.1Rybiki cukrowe mogą pojawiać się z bloków z ukrytym potworem w piwnicach igloo.
1.1.0alpha 1.1.0.0Rybiki cukrowe mogą pojawiać się z bruku z ukrytym potworem w imitacji pomieszczenia z portalem w leśnej posiadłości.
Console Edition
TU5CU11.00Dodano rybika cukrowego.

  • W rzeczywistości rybiki cukrowe to małe, bezskrzydłe owady, które zazwyczaj można znaleźć w ciemnych, wilgotnych i ciepłych miejscach w budynkach. Są niesławne z niszczenia produktów papierowych.
  • Rybiki toną w wodzie, jeśli zostaną zablokowane przez jakiś blok.
  • Rybiki giną chodząc po piasku dusz.
  • Rybiki można zabić bez przyzywania większej ilości jego przyjaciół. Wystarczy użyć krzesiwa itp.
  • Rybiki mogą jeździć wagonikami jak inne moby, ale tylko jeśli zaczną skakać. W innym wypadku popychają tylko wagonik.
  • Rybiki można zabić przy użyciu eksplozji, bez efektu spawnowania innych.
  • Bloki, z których wychodzą rybiki są często na serwerach używano jako pułapka. Kiedy jeden gracz położy taki blok koło domku innego gracza, a ten zniszczy go, zostanie zaatakowany.
  • Rybiki powodują lagi, gdy są w sporych grupach. Czasem dochodziło do crashów serwerów.
  • Przy użyciu komendy /give na serwerach multiplayer gra będzie to uznawać jako "MONSTER_EGG" czyli jajo potwora.
  • Dźwięk rybików został wykorzystany do moba zwanego Endermite.