Słońce

Z Minecraft Wiki Polska
Słońce

Słońce (ang. Sun) występuje jedynie w fazach Indev, Infdev, Alpha, Beta i pełnej wersji. Oświeca ono wszystkie najwyższe bloki, gdy jest na niebie. Kiedy gracz rozpoczyna nową grę (nowy świat), słońce jest na horyzoncie (wstaje świt). W miarę upływu czasu będzie się ono powoli przesuwało po niebie, gdy dojdzie do fazy zmierzchu, na przeciwnej stronie horyzontu pojawi się księżyc. Dzień trwa 10 minut.

Światło słoneczne[edytuj | edytuj kod]

Światło słoneczne nie ma znaczenia na cień, który pada od strony bloków. Przepuszcza ono światło, poprzez wszystkie przeźroczyste bloki, np. Szkło. Gdy kopiemy w jedną stronę, za dnia (tylko w dół, bez zmieniania pozycji), światło będzie stałe (nie będzie za każdym klockiem coraz ciemniej). Jest to dobra metoda, jeżeli chcemy zaoszczędzić na węglu, z którego tworzymy pochodnie. Jednak, należy pamiętać, że gdy zapadanie noc, w otworze zrobi się ciemno.

Moby agresywne[edytuj | edytuj kod]

Światło słoneczne szkodzi szkieletom i zombie. Podczas wejścia w obszar nasłoneczniony, zaczynają się palić. Mogą one jednak przeżyć, gdy są w wodzie. Creepery, Endermany, szlamy i rybiki cukrowe mogą przebywać w miejscu nasłonecznionym. Pająki stają się neutralne, gdy padną na nie promienie słoneczne. Jednak żaden z potworów (wyjątkiem są szlamy), nie może spawnować się w miejscu nasłonecznionym. Rybiki cukrowe natomiast spawnują się po zniszczeniu bloku o identyfikatorze 97 bez znaczenia, w jakim miejscu to nastąpiło.

Nieznana historia wersji Historia używa dawnego formatu wersji konsolowych

Indev
? Przez błąd słońce w grze pojawia się na północy, zamiast na wschodzie. To błąd, którego przez długi czas nie usunięto.
Pełna wersja
1.0.0 Beta 1.9-pre4 Słońce i księżyc pojawiają się na wschodzie, a nie na północy.
Słońce ma teraz zaokrąglone kształty.
Beta 1.9-pre6 Słońce ponownie jest kwadratowe.
Pocket Edition Alpha
0.7.3 Dodano słońce.
0.8.0 Położenie słońca wpływa na cienie oraz byty.
0.10.0 build 1 Słońce jest większe.
Wschody i zachody słońca już nie wymagają aktualizacji chunków.
build 7 Chmury i teren stają się teraz czerwonawe podczas zachodu słońca.
Console Edition
TU1 CU1 1.00 Dodano słońce.
TU5 CU1 1.00 Ulepszono wschód i zachód słońca.

  • Słońce ma wymiary 8x8 pikseli, można więc z łatwością zmienić jego kształt z kwadratowego na okrągły.
  • Kiedy Słońce zachodzi lub wschodzi, pojawiają się różnice w kącie padania promieni słonecznych, przez co powstaje cień, dlatego następują różnice jasności bloków ze wschodu i zachodu.
  • Słońce jest większe niż na powierzchni, gdy patrzymy na nie przez wodę.
  • Słońce jest większe, gdy wschodzi lub zachodzi.
  • W nocy słońce znajduje się pod światem.

Promotional Content