Skakanie

Z Minecraft Wiki Polska
Grid Sadzonka (dżungla).png
Artykuł „Skakanie” jest krótki.  

Skakanie – mechanika gry, pozwalająca graczowi przejść z niższego bloku, na wyższy. Domyślnym przyciskiem skoku jest Spacja. Dzięki skakaniu powstały różne zabawy z tym związane, a jedną z najpopularniejszych jest Parkour. Tutaj gracz musi wykorzystać swoje umiejętności.

Mechanika[edytuj | edytuj kod]

Mechanika z skokiem jest prosta. Gdy gracz naciśnie klawisz spacji, postać skacze do góry. Jeden skok jest równy jednemu bloku. Gdy efekty skoczności są nałożone na gracza, ten skacze wyżej. Dla przykładu Zwiększony skok I zwiększa siłe skoku do 1,5 bloka. Zwiększony skok II do 2 bloków, Zwiększony skok III do 3 bloków, a końcowo Zwiększony skok IV do 4. Gdy gracz używa normalnego chodu, gdy skacze na przód, postać może skoczyć na 2 bloki, a gdy używa biegu może nawet przeskoczyć na 4 blok (jeśli jest w tym doświadczony) przeskoczy 5 bloków. Skradając się pokonamy 1 blok.

Auto-skok[edytuj | edytuj kod]

Opcja auto-skoku jest domyślnie wyłączona i umożliwia ona automatyczne skakanie, gdy przeszkodą jest 1 blok. Wtedy postać bez pomocy gracza przechodzi blok. Automatyczny skok może przeszkadzać, gdy gracz buduje budowle. Opcja auto-skoku widnieje w ustawieniach, Sterowanie. Opcja ta została wcześniej dodana do Pocket Edition.

Pre-classic
0.0.0aDodano skakanie.
Pełna wersja
1.814w27aDodano miksturę skoku.
1.1016w20aDodano opcję automatycznego skoku.