Spaczony grzyb na patyku

Z Minecraft Wiki Polska
Spaczony grzyb na patyku
Spaczony grzyb na patyku.png

Typ

Narzędzie

Wytrzymałość

100 użyć

Odnawialne

Tak

Możliwość grupowania

Nie

Od wersji

20w13a

ID słowne

?

Spaczony grzyb na patyku (ang. Warped Fungus on Stick) – przedmiot służący do kierowania osiodłanym magmołazem.

Otrzymywanie[edytuj | edytuj kod]

Wytwarzanie[edytuj | edytuj kod]

Składniki Wejście » Wyjście
Wędka
+
Spaczony grzyb

Grid layout Arrow (small).png

Moby[edytuj | edytuj kod]

Spaczony grzyb na patyku pojawić się w łapce zombifikowanego piglina, jeżeli ten ujeżdżał magmołaza. Bo zabiciu zombifikowanego piglina może wypaść z niego spaczony grzyb na patyku.

Użycie[edytuj | edytuj kod]

Gracz kierujący magmołazem za pomocą spaczonego grzyba na patyku. (Kliknij, aby zobaczyć animację)

Podobnie jak marchewka na patyku służy do sterowania świnią, spaczony grzyb na patyku służy do kontrolowania magmołaza. Aby to zrobić należy trzymać przedmiot w ręku, a pobliskie stridery zbliżą się do gracza. Jeżeli gracz będzie trzymał spaczony grzyb na patyku siedząc na osiodłanym magmołazie, ten będzie podążał w kierunku, w który patrzy gracz.

W związku ze zdolnością magmołaza do chodzenia po lawie, przedmiot ten może być użytecznym narzędziem, umożliwiającym użycie magmołaza jako środek przemieszczania się po Netherze, który jest terenem niebezpiecznym do podróżowania. Jednak w przeciwieństwie do świń, magmołazy mogą zostać nakarmione spaczonym grzybem z patyka, aby przyspieszyć poruszanie się, co zużywa 1 punkt jego użycia. Po zużyciu narzędzia tracimy grzyba, lecz zostaje nam wędka.

Pełna wersja
1.1620w13aDodano spaczone grzyby na patyku.
20w14aZmieniono wytrzymałość spaczonego grzyba na patyku z 25 do 100 użyć.
Od teraz po kliknięciu spaczonym grzybem na patyku, aby przyspieszyć magmołaza, traci on 1 punkt użycia, a nie 7.
1.16.2Pre-Release 1Zombifikowany piglin trzyma spaczony grzyb na patyku, zamiast złotego miecza, jeżeli on ujeżdża magmołaza.

Zobacz także[edytuj | edytuj kod]