Sprint

Z Minecraft Wiki Polska

Sprint (pl. Bieg) jest funkcją wprowadzoną w wersji Beta 1.8. Gracz klikając dwa razy W lub (domyślnie ustawionego) klawisza CTRL Gracz zaczyna sprintować.

Gdy gracz sprintuje porusza się szybciej niż idąc, kosztem szybszej straty punktów głodu.

Sprint skończy się gdy puści się klawisz ruchu (np. W lub ), gracz natrafi na jakąś przeszkodę, zacznie się skradać, uderzy moba lub w dowolny sposób straci życie.

Podczas trybu sprintu, można wykonywać wszystkie inne rzeczy jak skakanie, stawianie bloków, niszczenie (do biegania z łopatą i zbierania śniegu), wpadnięcie do cieczy itd.

Podczas sprintu pod postacią pojawiają się cząsteczki bloków, na których biegł.

Efekty

  • Dalsze skoki od podstawowych (do 4 bloków). Niektórzy gracze potrafią skakać na odległość 5 bloków, ale nauka tego jest trudna.
  • Kamera „oddali się“ od miejsca, w którym jest gracz (jedynie efekt graficzny) co imituje efekt dużej prędkości.

Ciekawostki

  • Kiedy podczas sprintu cały czas gracz skacze, to ona porusza się trochę szybciej, niż podczas standardowego sprintu.
  • Po 30 sekundach ciągłego sprintu postać „męczy się“, czyli przestaje sprintować.
  • Nie można sprintować gdy pasek głodu ma sześć punktów głodu (Foodpoint.pngFoodpoint.pngFoodpoint.png) lub mniej.
  • Przed 1.7.2 trzeba było przycisnąć dwa razy klawisz ruchu aby zacząć sprintować, jednakże sposób ten nadal działa jako alternatywa dla automatyczej funkcji uruchamianej domyślnie poprzez klawisz CTRL .

Galeria