Trójząb

Z Minecraft Wiki Polska
Java Edition.pngMClogo.svg
Trójząb
Trójząb.png
Trójząb
Typ

Broń

Wytrzymałość

251

Odnawialne

Tak

Możliwość grupowania

Nie

Od wersji

Patrz Historia

ID słowne

trident

Jeśli nie chcesz wyrzucać go na stałe, powinieneś zainwestować w Lojalność. To powszechne zaklęcie sprawia, że twój trójząb wraca do ciebie. Riptide, który powoduje, że rzucasz się ze swoim trójzębem, kiedy go rzucasz (tak długo, jak jesteś w wodzie lub pada deszcz) jest również wartym odkrycia!
Tom Stone[1]

Trójząb (ang. Trident) – broń, która może być używana w walce wręcz lub dystansowej.

Otrzymywanie[edytuj | edytuj kod]

Trójząb można uzyskać zabijając utopca, który go trzymał przed śmiercią.

Utopce, które odradzają się z trójzębem jako swoją naturalną bronią mają 8,5% na upuszczenie trójzębu z losowym zużyciem. Każdy poziom zaklęcia Grabież zwiększa szansę o 1% (11,5% z grabieżą III).

Utopce mogą również upuścić trójząb jako swój zwykły łup. Na takie upuszczenie jest 3,7% szans, 4% z Grabieżą I, 4,3% z Grabieżą II oraz 4,7% z Grabieżą III na upuszczenie.

Tylko naturalnie odrodzone utopce mają szanse na pojawienie się z trójzębem. Zamienione zombie nie otrzymują trójzębu.

Trójząb leżący na ziemi może zostać podniesiony przez właściciela (gracza, który go rzucił). Trójzęby zaklęte zaklęciem Lojalność wrócą do właściciela w ciągu paru sekund, czas ten zmniejsza się z każdym kolejnym poziomem zaklęcia. Jak w przypadku szkieletów, trójzęby wyrzucone przez utopce nie mogą zostać podniesione.

Używanie[edytuj | edytuj kod]

W zwarciu[edytuj | edytuj kod]

Naciśnij LPM na byt, aby go zaatakować. Spowoduje to nałożenie obrażeń na ten byt, a trwałość trójzębu zmniejszy się o jeden. Trójząb ma 1,1 prędkości ataku (w Java Edition).

Rzucanie[edytuj | edytuj kod]

Naciśnij i przytrzymaj PPM, aż trójząb całkowicie się „schowa” (po około 0,6 sekundy). Kiedy zwolnisz PPM, trójząb zostanie rzucony, zadając obrażenia bytowi, w który trafi (jeśli w ogóle trafi). Leci na trajektorii balistycznej podobnej do strzały, ale z 80% siły. Jeśli trójząb uderzy w blok, wbije się w niego, a jeśli uderzy w byt, odbije się i wyląduje w pobliżu. Jest również blokowany przez tarcze i może zostać złapany po odbiciu. Zrzucone trójzęby mogą naciskać drewniane guziki, tak jak strzały.

W porównaniu do innych pocisków, trójząb nie zmienia swojej trajektorii pod wodą.

Zaklęcie przebicia ma wpływ na obrażenia zadawane wszystkim wodnym mobom oraz graczom, za wyjątkiem utopców.

Zaklinanie[edytuj | edytuj kod]

Trójzęby można zaklnąć na poniższe zaklęcia:

  1. 1,0 1,1 1,2 Lojalność oraz porażenie nie mogą być łączone z zaklęciem torpeda.

Naprawianie[edytuj | edytuj kod]

Trójzęby mogą zostać naprawione jedynie przez połączenie z uszkodzonym trójzębem w kowadle, interfejsie wytwarzania oraz dzięki zaklęciu naprawa. Połączenie trójzębów w interfejsie wytwarzania spowoduje jednak utratę zaklęć.

Pełna wersja
18 listopad 2017 Trójząb został przedstawiony na klipie filmowym ukazanym na MineCon Earth.
1.13 18w07a Dodano trójzęby, niemożliwe do otrzymania w trybie surwiwal.
18w10a Trójzęby mają nową teksturę w ekwipunku.
18w11a Dodano utopce, które odradzają się z trójzębem jednocześnie czyniąc trójzęby możliwe do uzyskania w trybie surwiwal.
18w14a Jeżeli gracz nie jest pod wodą oraz nie ma opadów deszczu, gracz nie może rzucać trójzębami zaklętymi zaklęciem Torpeda, ale nadal zadają one obrażenia.
Bedrock Edition
1.4 beta 1.2.13.8 Dodano trójzęby jako część Experimental Gameplay[wymagane tłumaczenie] .
beta 1.2.14.2 W całości zaimplementowano trójzęby.
beta 1.2.20.1 Dodano nową animację dla twójzębów rzucanych z zaklęciem Torpeda.
1.5 beta 1.5.0.0 Trójzęby mogą zostać zaklęte zaklęciami Naprawa oraz Niezniszczalność.
beta 1.5.0.7 Trójzęby nie niszczą się już w trybie kreatywnym.

Przypisy

Promotional Content