Rodzaje mapy

Z Minecraft Wiki Polska
(Przekierowano z Typ mapy)
Grid Pajęczyna.png
Informacje zawarte w tym artykule opisują element niedostępny lub przestarzały.
Ten element został usunięty z gry lub nigdy nie został dodany.

Typ to główny parametr używany przez generator map do ich tworzenia. Funkcja ta została dodana w patchu 0.31, bardzo mocno wpłynęła na wersję Indev w dostępności wody, piasku, oraz żwiru.

Woda[edytuj | edytuj kod]

Z wyjątkiem Wyspy, tylko woda wygenerowana wraz z mapą może być pozyskana (chyba że użyje się błędu źródła 2x2 bądź hacku ekwipunku). Jeżeli bloki obok wody są usunięte (zniszczone/wykopane itp.), woda zacznie się rozprzestrzeniać na tym poziomie. Można więc układać bloki w wodzie, lecz nie można usuwać ich bez spowodowania rozpłynięcia.

Typy map[edytuj | edytuj kod]

Wyspa[edytuj | edytuj kod]

Domyślny typ mapy. Jest to wyspa. Woda znajduje się na obrzeżach, i ciągnie się w nieskończoność. Wyspy mają małe wzgórza i urwiska.

Zarówno woda, piasek, jak i żwir są bardzo powszechne.

Lewitująca[edytuj | edytuj kod]

Drugim i zapewne najdziwniejszym typem jest mapa "lewitująca". Odnaleźć można wiele unoszących się w powietrzu wysp. Wszystkie unoszą się tak wysoko, że ziemia nie jest z nich widziana. Niezależnie z jak wysoka się skoczy, upadek zabije gracza. Wartym zaznaczenia jest fakt, że grawitacja zachowuje się tu dość dziwnie. Można niekiedy odnaleźć pojedyncze warstwy piasku i żwiru unoszące się bez podpory. Ustawienie bloku obok takiej warstwy spowoduje jej upadek.

Piasek i żwir są dość powszechne, a wodę spotyka się rzadko.

Płaska[edytuj | edytuj kod]

Trzeci typ mapy jest raczej nudny w porównaniu z innymi. Jest to płaska powierzchnia, będąca podobna do współczesnego „Super płaskiego” typu, lecz występuje tam piasek czy żwir. Na krańcu występują również kwiaty i drzewa, lecz oprócz tego i budowli gracza, ten typ mapy jest pustkowiem. Nie występuje tam woda.

Lądowa[edytuj | edytuj kod]

Czwarty typ mapy jest wyraźnie górzysty. Teren ukształtowany jak skorupka orzecha jest ogrodzony wodą, co powoduje że tereny będące normalnie zalane wodą, są odsłonięte.

Piasek i żwir są bardzo częste, podczas gdy woda występuje rzadko.