Chcesz pomóc, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sprawdź listę Potrzebne zmiany i artykuły Do rozszerzenia.

Wielki grzyb

Z Minecraft Wiki Polska
(Przekierowano z Wielkie grzyby)
Grid Kompas.png
Ten artykuł dotyczy struktury. Zobacz też inne znaczenia tego pojęcia.
Wielki grzyb
Wielki Czerwony Grzyb.pngWielki Brązowy Grzyb.png
Biom

Grzybowa wyspa,
bagna,[Tylko Pocket Edition]
puszcza

Stworzony z

BlockCSS new.png Grzyb (blok)

Od wersji

Computer.svg Beta 1.8 (1.8-pre1)
Smartphone.svg 0.9.0 (build 1)
Xbox 360 symbol.svg TU5
Xbox One logo.svg CU1
Playstation logo.svg 1.0
WiiU Symbol.svg Patch 1

Wielki grzyb (ang. Huge mushroom) – struktura, gigantyczna odmiana normalnych grzybów.

Występowanie

Naturalne generowanie

Wielkie grzyby naturalnie generują się na grzybowych wyspach oraz w puszczach. W Pocket Edition, dodatkowo generują się na bagnach.

Wyrastanie

Wielkie grzyby można wyhodować z mniejszych grzybów za pomocą mączki kostnej; warunkiem jest niski poziom światła i wyhodowanie ich na bielicy, grzybni, bloku trawy, ziemi lub twardej ziemi.

Grzyb wyrośnie tylko wtedy, gdy najniższe cztery bloki trzonu (tj. trzy bloki powyżej małego grzyba, który ma wyrosnąć) są powietrzem lub liśćmi, a obszar powyżej, o rozmiarach 7 × 7 × (wysokość -3) nie zawiera innych bloków, pomijając, jak wcześniej, powietrze i liście. Należy także pamiętać o tym, że grzyby nie mogą być wystawione na bezpośrednie działanie światła słonecznego, dlatego też powinno się uprzednio zrobić mu "daszek", lub zasadzić go w zacienionym miejscu.

Wielkie grzyby nie mogą wyrosnąć poza limit wysokości.

Struktura

Wielki brązowy grzyb.
Wielki czerwony grzyb.

Wysokość wielkiego grzyba wynosi zwykle od 5 do 7 bloków włącznie, istnieje jednak 112 szansy na wygenerowanie 2x wyższego trzonu grzyba, co oznacza, że mogą one osiągnąć wysokość nawet 13 bloków.[1]

Wielki brązowy grzyb

Wielki brązowy grzyb zbudowany jest z pojedynczego trzonu znajdującego się pośrodku, na którym umieszczony jest kapelusz zbudowany z brązowych bloków grzyba, o rozmiarach 7 × 7, z brakującymi rogami.

Wielki czerwony grzyb

Wielki czerwony grzyb, podobnie jak jego brązowy odpowiednik, zbudowany jest z pojedynczego trzonu znajdującego się pośrodku, na którym znajduje się kapelusz. W tym przypadku jest on jednak inny - składa się on z pięciu płyt zbudowanych z czerwonych bloków grzyba, o rozmiarach 3 × 3, ułożonych nad i wokół łodygi, tworząc "kopułę".

Historia

14 czerwca 2011 Notch opublikował obraz z listą zmian dla wersji Beta 1.7. Obraz był bardzo rozmazany i na początku był uznawany za żart, lecz później Notch ujawnił, że na obrazach ukazujących nowy system oświetlenia oraz listę zmian był ukryty sekret.
Jednym z miejsc gdzie społeczność dyskutowała na temat zagadki Notcha było Minecraft Forums, gdzie odkryto, że karty na górze listy zmian były częściowo ucięte i mogły zostać zdekodowane na podstawie linii pojedynczych pikseli.[2]
Po tym, jak użytkownik o pseudonimie "tmcaffeine" z powodzeniem odkodował obraz, karty na nim pokazywały: ExperienceOrb.java, changelist.txt, Level.java, Tile.java, HugeMushroomTile.jav(a?), HugeMushroomFeature.(java?), RandomLevelSource(cut).[3]
Dzięki zdekodowanemu obrazu, wierzono, że wielkie grzyby zostaną dodane do gry. Później Notch opublikował zrzut ekranu na serwisie Google+ na którym widoczne były dwa wielkie grzyby, wraz z wioską.
Beta
1.8 1.8-pre1 Wielkie grzyby zostały dodane.
Nie generowały się one naturalnie, ale mogły wyrosnąć gdy gracz użył mączki kostnej na czerwonym bądź brązowym grzybie rosnącym na bloku trawy bądź ziemi.
Pełna wersja
1.0.0 Beta 1.9-pre1 Biom grzybowej wyspy został dodany. Wielkie grzyby generują się tam naturalnie.
1.7.2 Biom puszczy został dodany. Wielkie grzyby generują się tam naturalnie.
1.10 16w20a Wielkie grzyby mogą teraz wyrosnąć/wygenerować się zdecydowanie wyższe.
Pocket Edition Alpha
0.9.0 build 1 Dodano wielkie grzyby.
0.10.0 build 1 Wielkie grzyby mogą teraz pojawiać się na bagnach.
Console Edition
TU5 CU1 1.00 Dodano wielkie grzyby.
TU43 CU33 1.36 Wielkie grzyby mogą teraz wyrosnąć/wygenerować się zdecydowanie wyższe.

Galeria

Zobacz też

Przypisy