Wii U Edition

Z Minecraft Wiki Polska
Wii U Edition
WiiUEdition.png
Data premiery

Wersja cyfrowa
17 grudnia 2015
Płyta kompaktowa
17 czerwca 2016

Obecna wersja

Patch 16

Twórca/twórcy

Mojang AB,
4J Studios

Platforma

Wii U

Gatunek

Sandbox

Silnik

C++

Język

angielski

Linki

Sklep Nintendo

Rozmiar

1.07 GB

Licencja

Terms Of Use

Otwarty kod źródłowy

Nie

Minecraft: Wii U Edition to wersja gry Minecraft rozwijana przez firmy 4J Studios i Mojang AB. Została wydana 17 grudnia 2015 roku, od 17 czerwca 2016 jest dostępna na płytach kompaktowych. Gra jest dostępna za 29.99$.[1]

Rozwój gry

W 2013 roku Markus Persson, zapytany o stworzenie wersji gry na platformę Wii U odpowiedział, że nie jest to planowane, lecz przyznał, że "wersja gry na Wii U jest dobrym pomysłem"[2].

We wrześniu 2014 roku pracownik Mojangu, Daniel Kaplan, na pytanie o stworzenie wtyczki gry na konsolę Wii U, ponownie zaprzeczył, ze względu na to, że liczba użytkowników Wii U była "bardzo mała".[3]

Podczas MineConu 2015, Vu Bui również został zapytany o wersję gry na Wii U. Odpowiedział w poście:

[...]Chcemy dotrzeć do wszystkich graczy, również na nowych platformach - każdy używa innego sprzętu.
Nie znam przyczyny, dlaczego nie stworzyliśmy wersji dla Wii U ani 3DS. To się jeszcze nie zdarzyło.
Vu Bui[4]

11 listopada 2015 roku z bazy danych PEGI wyciekły informacje o ocenie wersji Minecrafta na konsolę Wii U. Przeciek informacji został usunięty sześć dni później.[5][6]

7 grudnia 2015 firma Mojang oficjalnie potwierdziła wydanie Minecrafta na Wii U. Gra pojawiła się 17 grudnia 2015.[1]

Studio Mojang wydało dodatkowo grę na płyty kompaktowe.

Rozgrywka

Wersja gry na platformę Wii U pozwala wyświetlać obraz z gry jedynie na padzie konsoli - nie jest dostępne granie z udziałem ekranu telewizora. Ograniczono funkcje ekranu dotykowego. Ułatwiono korzystanie m.in. z paska szybkiego wyboru i pola craftingu.

Postacie Mii mogą być używane jako nazwa użytkownika w grze. W grę można grać również na kontrolerze Wii U Pro Controller lub Wii Classic Controller.

Paczki zasobów

Minecraft: Wii U Edition zawiera siedem dodatkowych paczek tekstur. Są dostępne do zakupu osobno.[7] Większa ilość dostępnych paczek tekstur powoduje, że cena gry jest droższa niż na inne konsole.[8]

Paczki dostępne na konsolach Wii U:

Ciekawostki

  • Wii U Edition nie ma opcji tworzenia nieskończonych światów ani ich dodatkowych typów.

Przypisy