Zegar

Z Minecraft Wiki Polska
Zegar
Watch.png

Typ

Narzędzie

Wytrzymałość

N/A

Odnawialne

?

Możliwość grupowania

Tak, 64

ID

dec: 347 hex: 15B

ID słowne

?

Zegar (ang. Clock) – przyrząd służący do określenia pory dnia w grze. Pokazuje on porę dnia za pomocą obrazków przedstawiających Słońce lub Księżyc, obracających się zgodnie z porą, panującą na mapie. Jest on przydatny podczas podróży po podziemiach bądź podczas wypraw z dala od miejsca zamieszkania. Słońce, ukazane na samym środku zegara (tak jak jest ono graficznie w artykule po prawej stronie) oznacza południe. Jeżeli udamy się do Netheru bądź Kresu, wtedy zegar zacznie się psuć.

Otrzymywanie[edytuj | edytuj kod]

Wytwarzanie[edytuj | edytuj kod]

Składniki Przed » Po
Sztabki złota
+
Czerwony proszek

Grid layout Arrow (small).png

Pył czerwonego kamienia

Alternatywy[edytuj | edytuj kod]

Animacja zegaru.

Spoglądając na pozycję Słońca bądź Księżyca na niebie, można orientacyjnie określić, jaka jest pora dnia, bądź nawet jaka jest godzina. Aby móc to określić, trzeba znać położenie wschodu i zachodu, oraz odczekać ~ 5 sekund patrząc na obiekty na niebie. W ten sposób można określić, w którą stronę porusza się słońce / księżyc, oraz orientacyjnie ustalić godzinę.

Przed wersją 1.8 Beta będąc w podziemiu porę dnia można było określić naciskając domyślnie klawisz F, teraz aby to zrobić należy nacisnąć kombinację przycisków F3+F; spowoduje to zmianę odległości widzenia mgły, jak i zarazem włączy ponowne obliczanie cieni na blokach, co z kolei powoduje ich chwilowe zniknięcie, co powinno dać krótki moment na określenie, jaka jest pora dnia. By powrócić do domyślnego ustawienia, wystarczy ponownie naciskać kombinację F3+F, aż odległość mgły wróci do normy bądź też zmienić to w ustawieniach wideo.

Alpha
1.2.0 Dodano zegar.
Pełna wersja
1.3.1 12w21a Zegary można kupić u osadników.
Pocket Edition Alpha
0.8.0 0.8.0 build 2 Dodano zegar.
Console Edition
TU1 CU1 1.00 Dodano zegar.

  • Zegar po włożeniu do ramki nadal pokazuje aktualny czas dzięki czemu można tworzyć zegary ścienne.
  • Po zainstalowaniu modyfikacji "Optifine", gdy wyłączymy wszystkie animacje, na zegarku ciągle będzie południe.
Promotional Content